DJI Drone Mini 3 Pro Variabel ND2-ND32 + ND32-ND512 Filter Met Enkelzijdige Anti-Reflectie Groene Film Waterdicht En Krasbestendig

Model: KF01.2053

  • 42.99
Algemene beoordeling 5   112
Reviews
5
Gemakkelijk aan en uit te trekken, cardanische ophanging werkt, goede doos meegeleverd
Mijn Mini3Pro werkt perfect met deze filters, de gimbal heeft er geen problemen mee, de doos voor de filters is robuust en het kan geen kwaad om reservepropellers te hebben. Ze zijn gemakkelijk te veranderen. Ik merk geen verkleuring veroorzaakt door de ND-filters in de afbeelding. Dat zegt eigenlijk alles, deze set is duidelijk een aanrader voor de Mini3 Pro. Maar nu de vraag: voor wie worden deze filters aanbevolen en waarvoor? Simpel gezegd, voor iedereen die geen video-look maar een film-look op zijn opnames wil. Wat is het verschil? In de zogenaamde bewegingsonscherpte. Wanneer je op een zonnige winterdag als het sneeuwt 's middags met een drone filmt, stelt de camera zich vanwege de helderheid in op een extreem korte belichtingstijd. Elk beeld wordt slechts een x-duizendste van een seconde belicht. Als je de video daarna pauzeert en de afzonderlijke frames bekijkt, is elk beeld een haarscherpe foto, hoe snel je ook vloog. Het is deze volledige scherpte van de afzonderlijke beelden die de video-look creëert, die vaak als goedkoop wordt ervaren. Filmlook heeft bewegingsonscherpte, dat wil zeggen dat snel bewegende elementen in de opname, bijvoorbeeld op de voorgrond van dichtbij, in de afzonderlijke beelden enigszins wazig zijn. Als gevolg hiervan wordt de snelle beweging van objecten terwijl de film loopt vloeiender voor het oog. In het individuele beeld zie je echter de onscherpte van de snel bewegende objecten. Dit type opname lijkt ook meer op het zien van onze ogen. Het beeld wordt natuurlijker. Om dit effect te bereiken zijn ND-filters nodig. Om een filmlook te bereiken, is de vuistregel dat je het aantal frames per seconde moet verdubbelen en zo de gewenste belichtingstijd moet krijgen. Dus als u een video opneemt met 30 fps, is de beoogde belichtingstijd 1/60 seconde per frame. Bij 60 fps komt dit overeen met 1/120 enz. Dit is een richtlijn, waarmee u kunt experimenteren en interessante resultaten kunt bereiken. Op onze heldere wintermiddag boven de sneeuw valt er in een zestigste van een seconde veel te veel licht in de camera en is het beeld volledig overschaduwd. Als je nu een hoog ND-filter, bijvoorbeeld 64 of zelfs 1000, op de camera plaatst, maakt het filter de lens donkerder. Hierdoor kun je de camera op een belichtingstijd van 60 instellen, laat het filter minder licht de camera binnenkomen en ziet het beeld er goed uit... maar wel met de bewegingsonscherpte die ontstaat door de sluitertijd van de 60ste seconde. Wanneer welk ND-filter correct is, heeft te maken met ervaring. Over het algemeen duidt een hoger getal op een grotere verdonkering van de lens. ND-filters zijn dus nodig als je natuurlijker ogende video’s wilt maken waarin snelle bewegingen voorkomen. Een goed voorbeeld is om op een afstand van slechts enkele centimeters snel over een koolzaadveld met de prachtige gele bloemen te vliegen. Je moet zelf weten of je de voorkeur geeft aan een filmlook of een videolook. Beide kunnen hun eigen aantrekkingskracht hebben. Maar als je een filmpje wilt kijken... kan ik deze filterset aanbevelen.
04-04-2024